DAN FÖRE DAN

Vilken dag det blev som verkligen gått i två hundra. 
Tog lite sovmorgon innan vi flög upp och gjorde oss färdiga för dagen. 

Oden packade med sig frukost och åkte med mig till Tobias jobb då han skulle vara med honom en stund medans jag var hos optikern och gjorde synundersökning och beställde glasögon. Hur enkelt de nu är... Blev tre par faktiskt. Ett par ljusa, ett par mörka och ett par solglasögon 🕶 kommer bli såå bra. Nu väntar jag ivrigt på att hämta dem och ibland kunna slippa linserna. 

Direkt efter de hämtade jag upp Oden igen och vi åkte hem för att packa väskorna och förbereda inför att vi senare under eftermiddagen ska åka till mormor och morfar som jag skrev i tidigare inlägg. Men innan dess skulle vi hinna en vända till Jönköping för kontroll på dagvården för Oden och provtagning. Gick okej och vi körde direkt ner till mina föräldrar och dem gav sig ut på granjakt. 

(null)

Ut åkte dem och hem med en gran kom dem. Oden hade pannlamp, hjälm och sin egna motorsåg precis som morfar ska det vara. Alltid.  

(null)
Väl hemma skulle den även kläs, såklart i rött. Som är det värsta jag vet. Helst ska allt vara svart, vitt och grått i mina ögon. Efter detta var gjort hade min mamma fixat hasselbackspotatis, vitlökssås och kött på min önskan och potatis, brunsås och köttbullar på Tobias och Odens önskan. Hon är verkligen fantastisk på att göra alla nöjda. 

Sen var det dags.. uppesittarkvällen kunde dra igång och mycket gott tilltugg blev de även nu.. vinst på alla lotter utom en så vi kan lägga oss nöjda och tacksamma. 

(null)

Oden sover bestämt inne hos mormor och morfar ikväll 🖤 och imorgon när han vaknar har tomten ätit upp gröten som han ställt ut på trappan och lämnat paket. Så spännande. 

Familjen, Kärlek, Minnen, Oden | |
Upp