NÄR RENOVERINGEN BLIR EN ANING MER ÄN VAD MAN TÄNKT

Hej alla fina läsare som hänger i och kikar in här trotts tystnaden som uppstod ett par dagar. Som ni vet skulle vi bara byta tapet på fondväggen och lite nya möbler, men det blev lite mer än så… Märklgit att det oftast rinner iväg när jag och Tobias ska göra något, haha

Insåg ganska snabbt att i detta gamla huset är inte resterande väggar vita och heller inte fönsterna och altandörren. Så Oden och jag har spenderat dagarna med att maskera, måla och måla och tredje gången ska målas nu. Möblerna flyttas runt just nu och känns som hela huset ser ut som ett bombnedslag, tacksam för att vi inte alltid bor i renoveringsobjekt… Sedan är det bara det superstora fönstret kvar och tre väggar till som ska bli skinande vita, sen är vi förhoppningsvis färdiga.

Blev helt enkelt lite mer än tänkt, men varför inte liksom när man ändå är igång, och det som tar mycket tid är sakerna runt om, maskera osv. Dock hellre att det tar tid än att det ser halvdant ut, hade gjort mig galen att se fläckar och kladd här och där, och speciellt om det inte är helt målat runt eluttag och listerna…

Nu har oden somnat en stund och jag ska passa på att måla fönsterna och dörren en sista gång innan vi kan göra den delen färdigt och sätta tillbaka tvin och soffan, Inte för att jag haft någon större saknad efter tvin med ska ändå bli skönt att komma iordning i en del av rummet. Fondväggen kom nämligen på plats i måndags och blev verkligen så fint! Kommer bilder när vi är helt färdiga och i hamn med renoveringen. 

Vardagen | |
Upp