EN DAG I VÄSTERVIK

Vilken fantastisk gårdag det blev! Jag klev upp innan Oden hade vaknat och fixade mig och tog frukost innan jag fick väcka honom vid nio och göra han redo för gårdagens äventyr!

Vi skulle nämligen till Västervik och hälsa på en gammal klasskompis och fota lilleman! En vän som i mina ögon är en av dem starkaste människorna som finns. Hon klarar verkligen allt hon ger sig på och inte nog med de så finns hon alltid där för andra, världens bästa kompis, sambo, bonusmamma till två små barn och en klippa på jobbet!

Oden tillsammans med fina Jessica! 

Satte oss i bilen vid halv tio-tiden och resan tog ungefär en och en halv timme innan vi parkerade för att möta Jessica, blev så glad att se henne verkligen! Vi tog först en sväng på stan, Oden fick galet snygga kläder av Jessica, skjorta tillsammans med kostymbyxa. Kommer bilder på det längre ner i inlägget då jag klädde om han till de när han skulle fotas! Gick även in en sväng på Boligheter som ligger mitt på stan, shit man vill verkligen ha all inredning som finns där och för att inte fastna för hur galet fina barnsaker det finns. Dit ska jag åka och shoppa sen när vardagsrummet är färdigt!

Tog en god lunch på guldkant, så fint ställe alltså! Satt där en bra stund och pratade och njöt av maten innan vi tog en lite sväng till på stan och sedan gick hem till Jessica. 

Igår fann jag första saken som jag märkte Oden var lite reserverad för, katter. Inte så att han inte var nyfiken utan ville sitta i någons knä när katten närmade sig. Efter en stund när Oden hade känt in läget försökte ta en fotostund, Oden ville dock bara krypa iväg och utforska ännu mer, men många fina bilder blev det och med hjälp av en sked satt han som ett ljus på några, haha…

Gose, hur kan man vara så glad och snäll jämnt. Jessica var galet imponerade över hur lugn, snäll och enkel han är! Snällaste bebisen i världen. 
 
Tänk om en sked gjorde alla barn såhär glada. Fina älskade unge! 
 
Stilig kille i sina nya kläder som jag nämnde att han fick av Jessica, skjorta är ju så fint!

Efter några timmar tog vi oss ner på stan igen och besökte ett fik, igår kändes det okej att faktiskt fika ordentligt. Satt länge och pratade och Oden höll låda och charmade alla på fiket och verkligen alla som han kikar på börjar prata med han och berömmer han hur duktig han är!

 

Efter en upplevelse igår vill jag skicka ut en tankeställare på att folk borde ha mer civilkurage i dagen samhälle. Vågar man själv inte ingripa eller gå fram till en människa som inte verkar må speciellt bra kan man åtminstone ringa på hjälp, det tar väldigt få minuter och en människa kan komma till rätt ställe och få rätt hjälp. Idag känns det som folk är rädda för att hjälpa människor som inte mår bra och behöver hjälp. Jag hoppas inte människor som hellre går förbi, sitter och pratar och pekar förväntar sig själv hjälp om dem eller någon anhörig plötsligt blir sjuka på gatan liksom. Det kan hända alla, och låt inte det hända utan att göra någonting. Alla kan göra någonting!

När Oden tröttnade på att sitta på fiket och ville sova bäddades han ner i vagnen och vi tog en sista sväng på stan och köpte paket till Jessicas kompis som fyller år och skulle få det idag! Blev så fint och hon är så galet påhittig. 

Oden sov en sväng i vagnen innan vi runt fem-tiden rullade hemåt och fortsatte några timmar i vardagsrummet innan Tobias kom hem och vi käkade kvällsmat och intog soffan en stund innan vi somnade som stockar tätt intill varandra och vaknade idag utvilade vid halv åtta. Allt funkar bra än och Oden sover hela nätterna fortfarande, hoppas verkligen det håller i sig nu och fortsätter såhär! 

Vardagen | |
Upp