BLACK FRIDAY TILLSAMMANS MED ALLA ANDRA

Igår var det som säkert absolut ingen missat black friday och året störta shoppingdag, dock är det inte så mycket reor som människan oftast förväntar sig och affärerna är inte dumma dem heller, för oftast har dem höjt utgångspriset några veckor innan och sen lägger procent på de, alltså är de ungefär samma pris ändå i slutändan.

Som ni redan vet så är jag en internetshoppare, så skönt att kunna sitta hemma i soffan och klicka hem de man är intresserad av och idag är allt så enkelt att på samma sätt bara betala med bankkortet och det är klart, men visst är de smidigt med även faktura! Men jag älskar att gå runt och mysa i affärerna också och kika på nyheter osv, så igår tog jag och Oden en sväng till Jönköping tillsammans med Andrea och lilla Agnes. Helt galet vad mycket folk det var!

Först åkte vi ut till lager 157 och det blev köpt en hel del, dock inga större fynd utan mer till vanliga priser och på något plagg var de något billigare, innan vi även passade på att springa på stadium outlet och jag köpte mig äntligen en ny mössa till min nya fina Peak jacka. Kom på nu att jag heeeelt glömt bort att visa min sköna fina Peak jacka som jag fick han Tobias innan han åkte iväg, ska visa er sen!

Sedan packade vi in oss i bilarna och vi tog en sväng på stan, mest för att jag en längre tid följa Missäy på instagram och alltid gillat deras stil på kläder och accessoarer och visst var de så att dem hade en massa fint! Köpte en galet snygg byxdress och en hel del smycken. Kommer absolut sätta mig och lägga en större beställning på deras hemsida inom kort! En affär jag verkligen vill rekommendera till er!

Snurrade även upp på A6 och det var verkligen sååå fullt, letade parkering på flera ställen innan vi tredje parkeringen gillt fick tag i varsin parkeringsplats och kunde försöka ta oss inåt för att först och främst få i oss lite mat, var så galet hungriga så delade på en pizza, en riktig italiensk pizza!

Mätta och nöjda började vi försöka ta oss igenom affärer och leta efter lite fynd, men båda två gav upp ganska snabbt då de inte fanns ork till att stå i dessa galet långa köer som ringlade sig igenom affärerna. Tog istället en fika mitt i gallerian och bara försökte vänta ut lite folk, vår tanke var att de skulle minska med folk framåt sex-tiden då folk åkt hem liksom, men ack så fel vi hade… så runt sex gav vi upp och åkte hemåt.

Väl hemma packade jag in påsarna från dagens shopping och inser att det trotts allt ändå följde med elva plagg till mig, smycken, och fem plagg till Tobias hem. Köpte även dem första julklapparna faktiskt. Hör inte till vanligheten att jag är ute i såhär god tid, haha…

Oden tog ett varv i gåstolen innan han somnade för natten halv nio, tror inte han någon gång innan somnat så sent, vi brukar nämligen planer att åka efter sju då han somnar för natten och sedan bara flytta över honom till hans säng eller åka tidigare, men igår somnade han i bilen vid sex och sov hela vägen hem, så då var han inte så sugen på att somna direkt helt enkelt. Jag tog mig en snabbtitt på idol men inte alls hängt med i de eftersom vi som sagt aldrig ens har tvin går här hemma. Alltid fullt upp med andra saker och hittar alltid på någonting istället för att sitta i soffan. Somnade som en stock lika snabbt som jag la mig i sängen, vaknade igen vid tre av att oden ville ha lite ersättning och han somnade innan de ens var slut i flaskan, värre var det med mig. Kunde verkligen inte somna om så skrev lite med Tobias som fortfarande var vaken då han nu är tillbaka i Danmark där han tog en kväll med våra danska vänner, inte lite avis på honom. Saknar dem så, han också såklart, men idag kommer han hemåt <3 

Vardagen | |
Upp