MÅNDAG

Måndag och ny vecka..

När klockan ringde var nog alla i familjen lika trötta. Känner mig som ett vrak nu för tiden när klockan ringer och det är dags att lämna sängen. Tror vi alla behöver lite sol och värme snart. 

Åkte till skolan där vi skulle ha suicidföreläsning angående första hjälpen inom psykisk ohälsa. Spännande och lärorikt. Något som jag tror varje människa i samhället skulle ha nytta utav. Att våga fråga hur det är eller faktiskt våga fråga om man misstänker att en annan människa planerar att avsluta sitt liv. Våga stör döden. På lunchen var vi ett gäng som faktiskt gick ut på promenad och passade på att njuta av demdär få solminuterna solen erbjuder oss. Välbehövligt. 

Efter skolan åkte jag direkt hemåt då jag skulle till optikern och hämta ut mina nya glasögon. Tre stycken som faktiskt fortfarande känns bra. Trivdes bäst i dem mörka direkt men kanske landar i att använda dem ljusa också. Solglasögonen var toppen. Älskade glaset jag valde i dem. En mörk grå snygg ton. 

Väl hemma sen var det dags att laga mat till Oden och mig. Tobias var i Linköping på hand och plastikkirurgin och la om sitt finger och kollade så det går åt rätt håll. Hade ingen idé på roligare mat så fick bli kycklingfile och broccoli. Så gott tillsammans med lite kryddor och vitlöksås. 

När vi väl ätit och köket var städat ville Oden gå ut och cykla på sin balanscykel. Så hans önskning var bara att lyda. Hundarna ska ändå på promenad. Så kopplade hundarna och klädde på Oden sen gick vi. Något längre än tänkt, hela 5km blev de och Oden är så duktig verkligen. Frågade lite sista kilometern om vi var hemma snart, mutade med en kexchoklad så gick det bra igen och hem kom vi. 

Då somnade Oden nästan direkt och jag skulle sätta mig vid datorn och fixa med papper inför bokslut och sista fakturorna för 2019 skulle in i programmet. Fixade klart med det innan det blev ett litet kvällsmål till innan det var dags för sängen och invänta en ny dag med nya spännande händelser! 
Familjen, Oden, Skola | |
Upp