HELGEN I BACKSPEGELN

Dagarna går i ett och inte haft tid att sätta mig vid datorn och bara prioritera bloggen. 
Helgen spenderades på bara massa roligheter och även då gick dagarna i ett. 

FREDAG - startade med att springa på stan med fina Andrea och hennes underbara dotter, tog även en fredagsfika på stan innan jag åkte hemåt och förberede inför kvällen som spenderades i Virserum på hockey, derby mellan Virserum och Åseda. Tobias skulle tillsammans med andra från klubben stå för grillingen så vi hängde på allihop. Min syster och systerdotter kom hit över helgen och även en av Tobias småbröder hängde med. Syrran är mindre imponerad av hockey så valde att ha Oddan-mys hemma medans vi åkte iväg. Vilken galen match det blev. Virserum låg inför tredje period under med 0-4 och vann sedan med 6-5. Heeeelt sjukt vilken vändning! Efter den spänningen somnade vi alla ovaggat. 

LÖRDAG - vaknade sjukt utvilad efter sovmorgon och gick upp till alla dem andra som hade fullt ös och farbrorn myste med Oden i soffan. Så goa 🖤 Jag och Tobias fixade de sista och begav oss sedan mot Jönköping där det var dags för firma-fest. Vi skulle där ta oss an cellerna på prison island och sedan äta god mat och dricka gott med alla anställda på Tobias jobb. Så skoj! Som den tävlingsmänniska jag är gav jag gärnet och fullt ös. Ingen skalle till att lämna något åt slumpen. Vinna eller förlora! Såå roligt. Kvällen gick fort och folk begav sig hemåt. Då vi inte fick ihop de med hemresa valde vi att i veckan boka hotell, inte alls dumt. Så vi tog oss till vårt hotell med två andra grabbar och drack en grogg där innan de smet ut på stan och jag valde att avsluta kvällen då jag inte ville chansa att inte komma in på krogen, eftersom jag är den klantigaste i världen åkte jag åter igen iväg utan plånbok och leg.. men fick några extra timmars sömn mor grabbarna haha.. 

SÖNDAG - vaknade på hotellet tätt intill den som får mitt hjärta att slå extra slag och vi tog oss till resturangen där frukosten serverad, hotellfrukost är nog bland de bättre man kan äta alltså. Så mysigt och oftast väldigt väldigt gott! Sedan gick vi tillbaka på rummen och vilade lite till innan vi skulle checka ut och åka hem till resten av familjen 🖤 påväg hem skulle jag köpa min efterlängtade jacka som jag länge kikat på, men hemma i Vetlanda och vid affären är den modell inte hemma i butik och finns bara i Jönköping, typiskt! Så kom hem utan jacka. Väl hemma var de fullt ös och koja byggt i hela vardagsrummet, men min fantastiska syster hade städat resten av huset och även tvättat och styrt. Finare syster kan man leta länge efter 🖤 på kvällen kom även mamma och pappa hit och käkade lite söndags-middag och kvälls fika med oss alla. Tobias spenderade dock mestadels av kvällen i garaget då han hade en jäkla massa kvar att hinna med att fixa med inför denna veckan. Kvällen gick fort och vi bäddade ner barnen som somnade gott snabbt, sedan intog jag soffan tillsammans med syster och Janne och kollade ifatt avsnitten från ensam mamma söker innan Tobias också kom in till oss. Även denna dagen gick i raketfart och alla somnade direkt och sov gott 🖤 

Kärlek, Minnen, Privatliv, Ute på tur, Vardagen | |
Upp