BABYSIM, STORHANDLING, LUNCHA UTE, MÅLNING OCH FIXANDE.

Även onsdagen går mot sitt slut och vi har hunnit med mycket även idag. Startade morgonen med babysim, kändes så bra efter att missat tre gånger och haft så dåligt samvete över det. Dock har vi varit och badat i både Sävsjö och Eksjö vilket känns bra så Oden inte glömmer bort dykandet och vattenvanan. Sjukt viktig och bra kunskap att alltid ha med sig som tillslut sitter i ryggraden. Just nu håller vi på att låta barnen själva sitta på kanten och sedan dyka i vattnet och ska då koppla att dem ska snurra runt och ta sig tillbaka till kanten. Viktigt att lära sig att ALLT ta sig tillbaka där ifrån man kom, kanten eller bryggan osv. Kunskap kan rädda liv! 

Efter babysimmet åkte vi och storhandlade, väntat med de in i de sista då vi väntar på våra nya icakort. Såklart hade det strulat så våran ansökan hade ännu en gång inte kommit iväg eftersom deras hemsida strulat, så för två veckor sedan ringde jag och bad dem göra den direkt åt oss, vilket ändå inte kommit till rätt avdelning på icas kontor så hade NU äntligen efter ännu ett samtal till dem ska det nu blivit rätt och riktigt. Äntligen. Så bortskämde med självscaning att man glömt bort hur bökigt det är att använda sig av dem vanliga kassorna… 

Sedan åkte vi och mötte upp Tobias på Burger King och käkade hamburgare till lunch, helt okej gott och skönt att slippa laga lunch faktiskt. Vissa dagar är inspirationen för mat som bortblåst och då är de skönt att det finns alternativ helt enkelt.

Väl hemma packades varorna in och kylskåpet och lådorna ekar inte lika tomt längre som innan, har nog aldrig varit så tomt som det var nu. Både Tobias och jag är människor som alltid köper det vi är sugna på och lagar det vi är sugna på för stunden, så till och från brukar det bli en hel del av varje på hyllorna. Hellre de än som nu, katastrofalt lite innehåll. Slängde ihop en lasagne till middag, gott och smidigt. Framförallt smidigt att lägga i matlådor, även gott att värma.

Sen målade jag som sagt fönsterna och altandörren ännu en gång innan det fick torka några timmar innan vi skulle fortsätta. Idag kom ena fönstrets gardiner på plats igen samt blommorna. Tv-bänken och tvin är äntligen uppsatt och på plats, tillslut skulle även överskåpen sättas upp och jag började vela, shit vet inte ens om jag vill ha överskåp längre. Måste verkligen sova på saken innan vi vågar sätta upp dem, inte så snyggt om de är massa hål i tapeten sen om jag ändrar mig senare... Så där tog effektiviteten slut och vi hamnade i soffan, Tobias hittade någon film, som enligt mig så dålig ut redan från start men han gillade uppenbarligen den, vi har lite väl olika filmsmak ibland.

Jag passade på att packa ut vagnen i bilen och förbereda skötväskan inför morgondagens äventyr, mer om morgondagen berättar jag imorgon.

Tog kvällsmat i soffan innan jag gav upp för dagen och ligger nu i sängen och tänkte kolla ifatt farmen, kommer mest troligt somna en kvart in i första programmet, sätter ni emot? Jag är en människa som ofta somnar när jag kollar på film eller serier eller liknande, det är standard.

Hoppas ni haft en bra dag!   

Vardagen | |
Upp