LÖRDAG UTÖVER DET VANLIGA

Idag vaknade Oden redan vid sju och ville inte alls ligga i sängen mer, antar att han hörde när Tobias åkte till jobbet och började styra i sängen redan då. Han brukar nämligen hålla på och styra med sitt en bra stund innan han tröttnar och höjer tonerna. Oden käkade frukost och direkt efter att han var färdig målade jag väggarna som jag målade igår ännu en sista gång så nu är även dem helt färdiga och möblerna kan flyttas tillbaka. Vid tio-tiden kom Tobias hem och åt frukost med oss, så mysigt när han kommer hem till oss på frukost och lunch. Mitt hjärta smälter när Oden möter han i dörren och skiner upp och vill inte släppa taget. Pappas pojk! 

Nu är klockan snart tolv och Oden sover middag och jag har precis fixat mig och städat av lite. Vi ska alldeles strax packa ut oss i bilen och åka mot Sandsjö för att äta plankstek och fira min mormor som idag fyller 75! Tänk att mamma och mormor fyller dagarna efter varandra, hur fränt. Går allt som planerat kommer Tobias dit och äter med oss innan han smiter tillbaka och jobbar vidare. Sedan ska vi äta tårta och fika hemma hos oss allihop tillsammans, så bäst att fixa de sista innan vi ska bege oss. 

 
 
Familjen, Kärlek, Ute på tur, Vardagen | |
Upp