99 SNABBA

Brist på annat? 

 

1. Hur gammal är du? 21år

2. Hur gammal känner du dig? 
Som typ 31, haha

3. Vad har du gjort i dag? Ätit frukost i sängen, städat köket och druckit kaffe ungefär, inget större än så..

4. Vilken film såg du senast? 

5. Vem ringde du senast? Sandra, min syster.

6. är du besatt av någonting? 

7. Är du rädd för blod? Absolut inte.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I soffan, framför tvin.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Inte en aning, haha.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Haha nej jag valde att inte ens lägga energi på de, men kunde gjort för att verka smart.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Vitt grått och svart såklart.

12. När vaknade du i dag? 
klockan 7, på tok för tidigt med andra ord.

13. Vilken är din favorithögtid? Julafton, alla dagar i veckan.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? En solstol i Thailand eller nåt, med fin utsikt och en drink med en kärleken.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kommer inte ens på någon just nu, som jag absolut inte vill återvända till.

16. Hur vill du tillbringa din pension? På resande fot med min snygga man och vara en perfekt mormor som bakar bullar och skämmer bort barnbarnen, typ.

17. Vad lyssnar du på just nu? Lyssnar på någon film som snurrar i bakgrunden.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Flertal gånger, allt för många haha

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Oboyen och mjölken.

20. Vem är din favoritkändis?  Mia Skäringer, den enda jag kommer på just nu i alla fall, hon är en frän kvinna.

21. Vad är du på för humör just nu?  Trött, ful men ändå jäkligt taggad på att hitta på något, men regnet öser ner så jag ska sitta kvar här som fastklistrad i soffan.

22. Vilken resa är den bästa du varit på? Thailand med mannen i mitt liv, alla gånger!

23. Snarkar du? Tobias säger att jag numera börjat med de sista veckorna, skyller på graviteten.

24. Vilka yrken har du provat på? Undersköterska, skötare, industriarbetare, skiftledare, säljare, dagis m.m..

25. Hur går du helst klädd? Tighta freddy wr up, snygg kofta och vita nike. En mysig halsduk med kanske.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Oxen.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Helt klart choklad, men bryter gärna av med något supersurt.

28. Vad sa du senast? – De gör vi, hörs sen. Pusshej

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska, tills jag började gymnasiet. Där tog sedan psykiatrin över som favoritämne.

30. Vad har du på dig just nu? Skitgamla och slitna haremsbyxor och linne, då det är ungefär de ända jag tycker är bekvämt för magen just nu..

31. Vilken är din favoritaffär? Oj, har nog ingen riktig favorit. Internetshopping i all ära också..

32. Vad har du för storlek i kläder? Xs, s, eller m, beror på vilken affär och i vilket plagg.

33. Vad har du i dina fickor? Ingenting alls.

34. Vad köpte du senast? Ett bubbelbad, haha.

35. Hur många gånger har du flyttat? Fem tror jag.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Sällskap, datorn och musik. Hade dock aldrig överlevt på en öde ö..

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska alla gånger! Mitt morgonhumör och jag borde låsas in varenda dag på året ungefär..

38. Senaste filmen du såg på bio? Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

39. Har du blivit sydd någon gång? Jaa, även de ett flertal gånger, alltid varit en otursfågel som liten. Möjligtvis väldigt klantig också, haha

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Jaa, hur kul som helst.

41. Vad åt du till frukost? Toast från McDonalds har ju varit lite av en cravings under graviditeten.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 11 år och då var nog livet toppen to the max helt ärligt. Kan inte minnas något annat. Ganska problemfritt liksom.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, och det är tack vare snälla polisen som valde att ge mig en bok som handlade om att man ska vara rädd om sitt körkort istället för att jag skulle bli av med de.. tacka gud..

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Tobias gör något speciellt väldigt ofta, som att ge mig frukost på sängen, överraska med någon sak eller liknande. Så kan inte nämna den absolut sista som var sådär extra. Han ger mig vardagslyx ofta så att säga.

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid kudden eller någonstans i sängen. 

46. Vad var det sista du åt? Dem där toasten från McDonalds som jag tjatat om tre gånger nu haha

47. Vem är världens vackraste kvinna? Min moder tar nog priset på de, alla dagar i veckan.

48. Är du blyg? Nej, idag är jag inte blyg alls, jag kunde dock vara lite halvblyg som yngre. Idag är jag nog väldigt välkomnande som person och alla är välkomna så länge de inte gör snedsteg allt för tidigt.

49. Vilken var den sista konserten du var på? Minns inte ens..

50. Vad heter du i efternamn? Johansson

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej, ingen större.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Tror faktiskt inte det.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Olika pass och gymmet.  

54. Har du några husdjur? Ja, en hund.

55. Vill du gifta dig? Både ja och nej.

56. Vad är du sugen på just nu? Hade nog varit enklare att skriva en lista på vad jag inte är sugen på..

57. Vad är klockan? 17.19.

58. Vad är det konstigaste du ätit? Bläckfisk?

59. Har du någon udda förmåga? Inte vad jag kommer på just nu.

60. Var växte dina föräldrar upp? Pappa i Virserum och mamma i målilla.

61. Vad önskar du dig i födelsedagspresent? Bra fråga, eftersom jag fyller år den 14 maj och mini är beräknad den 11 så kanske de blir barn i födelsedagspresent. Vem vet.

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Inte inför en massa folk.

63. Göteborg eller stockholm? Göteborg. 

64. Har du sett någon dö? Ja, och ett flertal lik.

65. Har du någon gång ringt polisen? Ett antal.

66. Hur många grader är det ute? För några iallafall.

67. Vilken färg har ditt hus? Vit panel och tegel på resten.

68. Vad sjöng du senast? Inte en aning.

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Många gånger.

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång? Ja.

71. Har du svenskt ursprung? Ja.

72. Hur mycket väger du? Just nu 65.7 men vägde in mig hos barnmorskan i september på 53.4 så målet är väl ändå att tillbaka dit sedan.

73. Har du ett turnummer? Sjutton om de ska vara ett.

74. Vem kramade du sist? Tobias.

75. Har du någon gång åkt snowboard? Flertal gånger, slår mig lika mycket varje gång

76. Kan du åka skateboard? Stått på en i alla fall, räknas nog inte som att jag åkte de lilla den rullade. 

77. Nämn någon du beundrar och varför? Min vän Paulina, hon är sann och fin rakt igenom.

78. Har du gröna fingrar? Planterade häromdagen så det återstår att se.

79. Har du svimmat någon gång? 
Ja, men länge sedan nu. 

80. När lärde du dig senast någonting nytt? HELA DAGARNA, nya intryck och lärdomar hela tiden.

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Karre är väl de som alla minns mig som i unga dagar

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Leva life.

83. Är du långsint? Det beror på vad de handlar om, ibland och ibland inte.

84. Vilka är dina största svagheter? Dåligt tålamod och min velighet i allt.

85. Vad händer till helgen? Vet inte riktigt ännu.

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då?  Inte ens gjort det för en miljard!

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ingenting som jag kommer på nu.

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? 
Läsa tankar, vänta och sen vet jag inte.

89. Vilken är din favoritrestaurang?  Sandsjöfors Värdshus.

90. Bada eller duscha? BADA, ska bosätta mig i bubbelbadet när de kommer hem.

91. Är du bra på att laga mat? Ibland lyckas jag väl rätt bra. Tålamodet som saknas bara, när jag väl blir hungrig eller får sug på något ska de helst stå på bordet.

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Uniform vet jag inte om de kallas som men sjukhuskläder och arbetskläder..

93. När och varför var du på sjukhus senast? Vinterkräksjukan.

94. Vilket är ditt drömyrke? 
Att tjäna pengar på att leva life. Nej men drömmen är nog att jobba med människor som har problem. Psykiatrin, missbruk osv. Men älskar jobbet jag har nu också, så där lär jag nog bli ett bra tag.

95. Har du några Piercings? 
Just nu bara hål i öronen.

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Löskokt, blir gråtfärdig varje gång ägget är sådär perfekt i gulan.

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Hur första kärleken verkligen kändes.

98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Kämpade för att somna om.

99. Har du gråtit idag? Nej.

 

Vardagen | |
Upp